۴ بهمن ۱۴۰۱
کپی شد!

اذعان اندیشکده آمریکایی:

صنعت دفاعی آمریکا برای جنگ احتمالی با چین آماده نیست

صنعت دفاعی آمریکا برای جنگ احتمالی با چین آماده نیست

همزمان با تنش‌های واشنگتن و پکن بر سر تایوان، اندیشکده آمریکایی "مرکز مطالعات راهبردی و بین‌المللی" طی ارزیابی عنوان کرد که صنعت دفاعی آمریکا آمادگی جنگ احتمالی با چین را ندارد.

به گزارش نگاه نو به نقل از تارنمای دیفنس نیوز، اندیشکده آمریکایی مرکز مطالعات راهبردی و بین‌المللی با انتشار گزارشی در این مورد نوشت: پایگاه صنعت دفاعی ایالات متحده به اندازه کافی برای محیط امنیتی موجود در عرصه بین‌الملل آماده نیست.

این اندیشکده ادامه داد: در یک منازعه منطقه‌ای بزرگ مانند یک جنگ با چین در تنگه تایوان، استفاده آمریکا از مهمات احتمالا بیشتر از ذخایر فعلی وزارت دفاع این کشور خواهد بود.

طبق نتایج مجموعه‌ای از شبیه سازی‌های جنگی این مرکز مطالعاتی، ایالات متحده برخی مهماتش از جمله مهمات هدایت شونده دقیق و دوربرد، در یک منازعه احتمالی تنگه تایوان در کمتر از یک هفته تمام خواهد شد.

بر اساس این گزارش، جنگ در اوکراین کمبودهای جدی را در پایگاه صنعتی ایالات متحده نشان می‌دهد و به عنوان یادآوری است که یک درگیری طولانی احتمالاً تبدیل به یک جنگ صنعتی می‌شود که به یک صنعت دفاعی نیاز دارد که بتواند مهمات، سامانه‌های تسلیحاتی و تجهیزات کافی برای جایگزینی ذخایر تخلیه شده، تولید کند.

این اندیشکده هدف را برای دولت آمریکا اینطور مشخص می‌کند که باید از ظرفیت تولید حمایت کرد تا آمریکا و متحدان و شرکایش بتوانند بازدارندگی ایجاد کنند و اگر بازدارندگی شکست خورد، دست کم برای یک صحنه بزرگ جنگ مبارزه کنند.

چندین ماه پس از شروع جنگ بین روسیه و اوکراین که به تحریک آمریکا آغاز شد، واشنگتن سعی کرده چین را هم وارد یک جنگ تمام عیار بر سر مساله تایوان کند. پکن تاکید دارد که تایوان با وجود استقلال در برخی امور داخلی، جزو سرزمین اصلی چین باقی خواهد ماند.

با اینحال واشنگتن با دادن تسلیحات به این جزیره واکنش چینی‌ها را برانگیخته است. همچنین نانسی پلوسی رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا با وجود هشدارهای چین، مرداد ماه امسال به تایوان سفر کرد و با مقامات آن دیدار داشت.

بار دیگر واشنگتن قصد دارد تا کوین مک‌کارتی رئیس جدید مجلس نمایندگان را برای سفر به تایوان در سال جاری آماده کند که قطعا تنش‌ها را در این منطقه بین دو قدرت جهانی بیش از پیش خواهد کرد.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز