۱ بهمن ۱۴۰۱
کپی شد!

رسانه ها خبر دادند؛

بازگشایی خطوط راه آهن جدید باربری میان روسیه و چین

بازگشایی خطوط راه آهن جدید باربری میان روسیه و چین

قطار باربری جدید متشکل از ۲۹۰ واگن چینی از استان فوجیان واقع در شرق چین به مقصد مسکو در روسیه حرکت کرده است.

به گزارش نگاه نو به نقل از خبرگزاری شینهوآ، نخستین مسیر راه آهن قطارهای بابری چین- اروپا از نینگده به مسکو بازگشایی شد. این قطار جدید که ۲۹۰ واگن دارد و ساخت کشور چین است از نینگده در استان فوجیان در شرق چین به سوی مسکو حرکت کرد.

براساس برنامه ریزی ها این قطار برای رسیدن به مسکو طی ۱۸ روز آینده به ایستگاه مرزی مانژولی می رسد.

پیشتر هئیت تجاری روسیه در چین در پیام تلگرامی نوشته بود: در ۲۶ آگوست (۴ شهریور) اولین قطار با ۵۰ کانتینر (حدود ۱ هزار تن) از ووهان به مسکو به عنوان بخشی از پروژه جدید “قطارهای ویژه صادرات چای به روسیه” ارسال شد.

روزنامه «گلوبال تایمز» چین درگزارشی نوشته بود درپی ازدحام بنادر اصلی اروپا که منجر به کاهش کارآمدی بنادر و دیگر عوامل می شود، تاجران بین المللی و شرکت های حمل و نقل به تقویت برنامه های خود برای تغییر فعالیت های حمل کالا از مسیر آبی به مسیر راه آهن چین – اروپا فکر می‌کنند.

براساس گزارشِ بندر روتردام که بزرگترین بندر اروپاست، کانتیترهای خالی که برای صادرکنندگان آسیایی ضروری هستند با انباشته شدن محموله‌های ارسال نشده در این بندر سرگردان شدند. بیش از یک چهارم کانتیترهای حمل شده در روتردام از چین آمده اند و یا چین را در بخشی از مسیر خود دارند.

کارشناسان این صنعت پیش بینی می کنند این شرایط در ماه ژوئیه و آگوست و با شروع فصل تعطیلات تابستانی در اروپا تشدید می شود. بدین ترتیب برخی تاجران با سنجیدن چنین شرایطی تصمیم گرفتند ترانزیت کالاهای خود را به ویژه کالاهای با ارزش افزوده و یا کالاهای ضروری و فوری را از مسیر حمل و نقل دریایی به خطوط راه آهن زمینی بین قاره‌ای تغییر دهند.

تاجران بین المللی می گویند مسیر راه آهن از اروپا به چین قابل اعتمادتر است و با توجه به افزایش چشمگیر قطارهای باربری در ماه جاری در مقایسه با ۱۲ قطار این مسیر در ماه مه، اکنون ۲۲ قطار از اروپا به «یی وو» بزرگترین بازار تجارت کالاهای کوچک و خرده فروشی در شرق چین واقع در ایالت «ژی جیانگ» در ماه جاری تردد می کند. چنانچه قطارهای روسیه نیز به این تعداد اضافه شود در کل تعداد قطارها به ۳۸ رام افزایش می یابد.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز