۲۸ دی ۱۴۰۱
کپی شد!

امروز انجام شد؛

درخواست پارلمان اروپا علیه سپاه/ شورای اروپا تصمیم می‌گیرد

درخواست پارلمان اروپا علیه سپاه/ شورای اروپا تصمیم می‌گیرد

برخی منابع خبری از تصویب پیشنهادی در پارلمان اروپا خبر دادند که بر مبنای آن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در فهرست موسوم به «فهرست تروریستی» اتحادیه اروپا قرار بگیرد.

به گزارش نگاه نو، این تقاضای پارلمان اروپا بدون اجماع تصویب شد و باید در شورای اروپا بررسی و درمورد آن تصمیم‌گیری شود. بر اساس توییت یکی از اعضای پارلمان اروپا، در این مصوبه خواسته شده که تحریم‌ها علیه مقامات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برداشته نشود و همچنین برای اقدامات محدودکننده علیه آن درخواست شده است.

طبق این متن، از شورای اروپا خواسته شده که سپاه پاسداران و نیروهای فرعی آن را از جمله نیروهای بسیج و نیروی قدس سپاه در فهرست افراد، گروه‌ها و نهادهای درگیر در اقدامات تروریستی (فهرست تروریستی اتحادیه اروپا) قرار گیرند.

هرچند مصوبات شورای اروپا عموما با رای حداقل ۱۵ کشور که دست‌کم ۶۵ درصد جمعیت اروپا را نمایندگی می‌کنند تصویب می‌شود، اما در موارد حساس نظیر موضوعات سیاست خارجی، شورای اروپا عموما بر اساس اجماع تمام اعضا تصمیم‌گیری می‌کند.

اقدام ضد ایرانی پارلمان اروپا دنباله‌روی از سیاست ترامپ است که برای اولین بار نهاد نظامی رسمی یک کشور را در فهرست موسوم به تروریستی قرار داد.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز