۲۰ دی ۱۴۰۱
کپی شد!

حزب الله لبنان:

دولت فرانسه اقدامات قاطعی برای مجازات عاملان هتک حرمت به امت اسلامی اتخاذ کند

دولت فرانسه اقدامات قاطعی برای مجازات عاملان هتک حرمت به امت اسلامی اتخاذ کند

حزب الله لبنان اهانت نشریه فرانسوی "شارلی ابدو" به ساحت مرجعیت و ولایت و نمادها و مقدسات اسلامی را به شدت محکوم کرد و از دولت فرانسه خواست اقدامات قاطعی برای مجازات عاملان هتک حزمت به امت اسلامی اتخاذ کند.

به گزارش نگاه نو، شبکه العهد لبنان نوشت: حزب الله لبنان در بیانیه ای اهانت شارلی ابدو به “حضرت آیت الله العظمی امام سید علی خامنه ای” را به شدت محکوم کرد و از دولت فرانسه خواست تا اقدامات قاطعی را برای مجازات عاملان این اقدام به دلیل تعرض به مقدسات و کرامت همه امت اسلامی انجام دهد.

در این بیانیه آمده است: بار دیگر مجله ننگین “شارلی ابدو» به مقدسات و مقامات ما تعدی کرد؛ همانطور که پیشتر شاهد اهانت آن به پیامبر اکرم (ص) و عیسی مسیح (ع) و بسیاری از دیگر نمادهای ادیان آسمانی بوده ایم.

بیانیه افزود: این روزها و از طریق نشر کاریکاتورهای طنزآلود، تضعیف بلندترین قامت جایگاه اسلامی و دینی در جهان یعنی حضرت امام خامنه ای در دستور کار قرار گرفته است؛ در حالی که ایشان تنها رهبر کشوری بزرگ نیستند بلکه امام امت و مرجع دینی برای دهها میلیون نفر و نامی درخشانی در جهان انسانیت، آزادگی، کرامت و مقاومت هستند و همچنین نماد اسلام و چراغ راه و خورشیدی درخشان در آسمان آن و فریاد بلند اسلام در برابر ظالمان و مستکبران جهان بشمار می روند.

حزب الله لبنان از همه مردم آزاده و شریف جهان خواست تا نسبت به این اقدامات اهانت آمیز واکنش نشان داده و آن را محکوم کنند. حزب الله در این بیانیه همچنین دولت فرانسه را نیز به این نکته فراخوانده که برای مجازات عاملان متجاوزین به مقدسات و کرامت امت اسلامی، اقدام جدی انجام دهد.

در این بیانیه تاکید شده است که پنهان شدن زیرلوای مقوله‌هایی مانند آزادی عقیده، آزادی بیان و آزادی رسانه‌ها دیگر بر همگان هویدا شده و به نفع صاحبان آن هم نیست چرا که همه می‌بینیم غرب چگونه با عقاید، مواضع یا رسانه‌هایی که به منافع سیاسی بنیادین آنها ورود کنند، تندرفتاری می کند.

حزب الله لبنان در پایان بیانیه بر لزوم تلاش دولت فرانسه برای جداکردن مناقشه سیاسی خود با ایران با موضوع اجازه دادن به مجلات بی شرم مانند «شارلی ابدو» برای اهانت به مسلمانان و کرامت و مقدسات و نمادهای آنها و شریک نشدن پاریس در این گونه اقدامات اهانت آمیز تاکید کرده است.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز