۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱
کپی شد!

جزئیات برنامه آلمان برای قطع وابستگی به گاز روسیه

جزئیات برنامه آلمان برای قطع وابستگی به گاز روسیه

آلمان در پی تدوین برنامه هایی است تا در صورت قطع انتقال گاز روسیه به کشورش با مشکلات جدی مواجه نشود.

جیره بندی و ملی کردن شرکت های مهم از جمله این برنامه ها است .به گزارش نگاه نو، مقامات آلمان با تهیه یک بسته اضطراری، بی سر و صدا در حال آماده شدن برای هرگونه توقف ناگهانی عرضه گاز روسیه هستند.

این بسته می تواند شامل کنترل شرکت های مهم باشد. این اقدام به رهبری وزارت امور اقتصادی آلمان، وضعیت هشدار در مورد منابع گاز در بزرگ ترین اقتصاد اروپا را نشان می دهد که برای تولید فولاد، پلاستیک و خودرو استفاده می شود.

آلمان سال گذشته ۵۵ درصد از گاز مورد نیاز خود را از روسیه تامین کرده است و برلین اکنون تحت فشار برای قطع روابط تجاری با روسیه تحت فشار است.

برلین اعلام کرده که می خواهد وابستگی خود به گاز روسیه را قطع کند اما انتظار می رود، تا نیمه سال ۲۰۲۴ به میزان زیادی به گاز روسیه وابسته باشد.

هنوز مشخص نیست که آیا توقف ناگهانی عرضه گاز رخ خواهد داد یا خیر و به گفته مقامات، آلمان می خواهد با حمایت از تحریم گازی روسیه از تشدید تنش ها جلوگیری کند همانطور که از تحریم زغال سنگ و نفت حمایت کرده بود.

اما مقامات این کشور می ترسند که روسیه جریان گاز را به صورت یکجانبه قطع کند و برلین تلاش می کند تا در صورت انجام این کار بتواند با آن مقابله کند.

 ملی کردن شرکت های انرژی، گزینه ای بود که در حال بررسی است اما این گزینه بیشتر به جای مجازات روسیه باید بر مبنای تامین منابع انرژی  و با دقت سنجیده شود.

بسته اضطراری نهایی دولت آلمان هنوز نهایی نشده است. آلمان همچنین در حال بررسی نحوه جیره بندی گاز در مواقع اضطراری است. مقامات آلمانی در حال بررسی این موضوع هستند که اولویت را به صنعت بدهند یا به خانوارها؛ درحالی که در حال حاضر، ابتدا گاز شرکت ها و کسب و کارها قطع می شود.

پس از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در ۲۴ فوریه، آمریکا و اروپا طیف وسیعی از تحریم ها علیه روسیه اعمال کردند. از جمله می توان به تحریم منابع انرژی روسیه از سوی آمریکا و انگلیس اشاره کرد.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز