۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱
کپی شد!

اختصاصی نگاه نو از شیرین ابو عاقله/ مهندسی که خبرنگار واقعیت ها شد

اختصاصی نگاه نو از شیرین ابو عاقله/ مهندسی که خبرنگار واقعیت ها شد

شیرین ابوعاقله مهندسی بود که پیشه خبرنگاری را انتخاب کرد و خبرنگار واقعیت ها شد. وی بسیار قاطع و شجاع بود.شیرین ابو عاقله مهندسی بود که پیشه خبرنگاری را انتخاب کرد.

به گزارش نگاه نو، شیرین ابو عاقله را از همان آغاز تاسیس شبکه تلویزیونی الجزیره میشناختیم. خبرنگاری که در تمامی صحنه های فلسطین اشغالی در مناطق ۱۹۴۸ و قدس اشغالی حضور داشت.

او به همراه شاهین شاید از پیشگامان رسانه‌ای ‌ای در فلسطین بودند. ابوعاقله چندین بار نیز بازداشت شد و حتی مورد حمله نظامیان رژیم صهیونیستی قرار گرفت.

شیرین ابو عاقله مهندسی بود که پیشه خبرنگاری را انتخاب کرد. خبرنگاری و زین با ادبیاتی مستحکم و بسیار قاطع و نیز شجاع بود.

خدیجه بن قنه مجری معروف شبکه الجزیره هم که در تهران چندین بار با او گفتگو داشتم همواره از شیرین ابو عاقله به عنوان یک خبرنگار زن شجاع و همیشه حاضر در میدان یاد می‌کرد که با وجود تمامی فشارهای رژیم صهیونیستی حاضر به عقب‌نشینی نشد.

ابو عاقله این اعتقاد را داشت که می بایست صدای واقعی فلسطین‌ باشد و واقعیت‌های فلسطین را آنگونه که هست به افکار عمومی مردم عرب و جهان نشان دهد.

او می گفت که تا آخرین توان باید در برابر انحصار رسانه های اسرائیلی ایستاد. شیرین ابو عاقله معتقد بود که ساختارها و سازمان های عربی و اسلامی یا به طور کامل از واقعیت های فلسطین آگاهی ندارند یا اینکه چشمان خود را بر واقعیت های فلسطین بستند.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز