۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱
کپی شد!

تحللیگر لبنانی در گفتگو با نگاه نو مطرح کرد؛تلاش واشنگتن برای تقویت محور مقابل مقاومت

تحللیگر لبنانی در گفتگو با نگاه نو مطرح کرد؛تلاش واشنگتن برای تقویت محور مقابل مقاومت

ناصر قندیل تحلیلگر لبنانی با اشاره به تلاش آمریکا برای ایجاد خلاء سیاسی لبنان گفت که برنامه اصلی آمریکا ادامه این بن بست سیاسی است و عربستان سعودی نیز در این مسیر در کنار آمریکا قرار دارد.آمریکا و سعودی برای ایجاد و تقویت یک محور جایگزین در برابر محور مقاومت تلاش می کنند.

این تحلیلگر لبنانی ادامه داد که محیط پیرامونی رژیم صهیونیستی به شدت ناامن شده است و اگر در لبنان دولت تشکیل شود به زیان رژیم صهیونیستی و آمریکا خواهد بود.
ناصر قندیل همچنان گفت که امروز ادبیات سیاسی منطقه متفاوت شده است. مقاومت در فلسطین و لبنان به مرحله ای جدید رسیده است. چالشهای متعددی رژیم صهیونیستی را در برگرفته است.

قندیل ادامه داد که تحولات یک دهه گذشته در سوریه و عراق نیز به همین انگیزه طراحی شد. تغییر مسیر انقلاب های عربی نیز از مهمترین اهداف پشت پرده شکل گیری و تقویت داعش در سوریه و عراق بود و البته قرار بود که این گروه در لبنان نیز بروز پیدا کند.

وی ادامه داد که مقاومتی که براساس تاثیرپذیری از گفتمان تهران در منطقه مانند حزب الله و حشد شعبی و نیزمقاومت در فلسطین شکل گرفت مانع ازایجاد محور جایگزین در برابر محور مقاومت شد.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز